logo2018Det var mye følelser knyttet til avgjørelsen, men nå er den tatt.

 

En rekke forslag ble lansert, og nesten alle supportere hadde sterke meninger. Klubbens logo er viktig for mange og det at Pompey nå skulle endre logo fikk mange til å involvere seg sterkt følelsesmessig.

LES OGSÅ: Ny logo

Det ble lagt ut ulike forslag som supporterne kunne stemme på. En sju måneder lang prosess er nå over. Supporternes mening er lyttet til. Det har blitt holdt to avstemminger, møter med supportergrupper og møte med Pompey History Society. Det er med andre ord en avgjørelse det ligger grundig arbeid bak.

15. mars presenterte Pompey logoen - eller klubbemblemet - som vil bli tatt i bruk fra og med 2018/19-sesongen. 

To utgaver
Logoen er laget i to utgaver. Den dere ser øverst vil bli brukt først og fremst på draktene, mens den nederste vil bli brukt på diverse andre produkter og i kommersielle sammenhenger.

- Dette er et viktig steg for den kommersielle suksessen til klubben. Det var viktig for oss at det skulle likne den gamle logoen og vi er svært fornøyde med resultatet. Disse to nye designene gjør at vi har et moderne, men likevel tradisjonelt merke. Portsmouth er en ikonisk fotballklubb og dette klubbemblemet reflekterer den historien og arven, sier kommersiell direktør, Anna Mitchell.

- I løpet av klubbens 120 år gamle historie har klubben hatt en rekke emblem. Disse to variasjonene - som beholder stjernen og halvmånen, samtidig som klubbens stiftelsesår er med - bør bli møtt velkommen og brukt med stolthet av klubbens supportere, kommenterer Colin Farmery, som ledet møtene med supporterne.

Daglig leder i Pompey, Mark Catlin, er også svært fornøyd:

- Jeg er veldig fornøyd med det endelige resultatet. Dette er nok en sentral byggestein i vårt arbeid med å beskytte klubben kommersielt. Tilbakemeldingene vi fikk fra supporterne spilte en stor rolle i arbeidet med å komme fram til de ferdige resultatene. 

logo2018b